وبلاگ سعید رسولی

بخور، بخواب، کد بزن

بخور، بخواب، کد بزن

گنو/لینوکس، پایتون، زندگی

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دیکشنری آفلاین

پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۵۵ ق.ظ

سلام

از اونجا که متأسفانه اینترنت قطع هست، اینجا فایل‌های دیکشنری آفلاین انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی رو آپلود می‌کنم، شاید کسی نیاز داشته باشه.

این دیکشنری به نام OpenDictionary مال حدود ۹ سال پیش هست ولی هنوز کامل‌ترین دیکشنری آفلاین فارسی هست که می‌شناسم.

دانلود فایل txt با فرمت‌بندی متن

دانلود فایل txt بدون فرمت‌بندی متن

 

دانلود فرمت StarDict با فرمت‌بندی متن

دانلود فرمت StarDict بدون فرمت‌بندی متن

 

برای استفاده از فایل‌های فرمت StarDict می‌تونید از دیکشنری StarDict یا GoldenDict استفاده کنید، هم در ویندوز و هم در لینوکس (و فکر می‌کنم مک).

متأسفانه توسعهٔ خود دیکشنری StarDict سال‌ها پیش متوقف شد، به همین دلیل عموماً از GoldenDict استفاده می‌کنن.

 

من فایل نصب GoldenDict در ویندوز رو روی کامپیوترم داشتم:

GoldenDict-1.0.1-1-Install.exe

برای لینوکس هم اگر خواستید آپلود می‌کنم ولی احتمال زیاد پیش‌نیاز داره و بدون اینترنت نمی‌تونید اجرا کنید

 

فایل‌های دیکشنری رو در یک پوشهٔ خاص و دلخواه extract کنید

بعد از نصب و اجرای GoldenDict از منوی Edit گزینه Dictionaries رو انتخاب کنید و در تب Files اون پوشهٔ مورد نظر رو اضافه کنید

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۳۰
سعید رسولی

نظرات  (۵)

Damet garm

سلام خوشبختانه سرور mirror های اوبونتو کار می کنه sudo apt install goldendict با این دستور میشه نصب کرد تست کردم

پاسخ:
خیلی خوبه.
کاش دبیان هم میرور داخلی داشت.

سلام

دبیان هم داره...

deb http://debian.asis.ai/debian/ buster main contrib non-free
deb-src http://debian.asis.ai/debian/ buster main contrib non-free

deb http://debian.asis.ai/debian/ buster-updates main contrib non-free
deb-src http://debian.asis.ai/debian/ buster-updates main contrib non-free

deb http://debian.asis.ai/debian-security buster/updates main contrib non-free
deb-src http://debian.asis.ai/debian-security buster/updates main contrib non-free

 

پاسخ:
ممنون

شرایط استفاده ای، لایسنسی ندارن این فایلا؟

پاسخ:
نمی‌دونم. فایل‌های اصلی رو ۹ سال پیش شخصی در یک فروم آپلود کرد و حرفی از لایسنس نزد. من تبدیلشون کردم به این فرمت‌ها. فکر می‌کنم بر اساس دیکشنری آریانپور هست. به نظرم دیتای دیکشنری آریانپور باید تحت مجوز عمومی برای همه قابل دسترسی باشه (چون سازنده‌ش فوت کرده) ولی متأسفانه توی ایران این بحث‌ها مطرح نیست. یا براشون مهم نیست یا فقط برای منافع تجاری خودشون اهمیت قائل هستن.
۰۱ تیر ۹۹ ، ۱۹:۳۷ نجیب امینی

سلام آقای رسولی عزیز

چند روزیست که دنبال دیکشنری آفلاین مناسب برای Q Translate می گشتم. از اونجا که ترجمه و تشخیص متن با ظاهر شدن آیکون کوچک انجام میشه و راحت تر و حرفه ای تر دیگر نرم افزار های دیکشنریه؛ از شما می خواستم لطف کنید دیکشنری آریان پور رو به فرمت xdxf تبدیل کنین.

حقیقتا من به کد نویسی آشنایی ندارم و کاربر لینوکس هم نیستم وگرنه از pyglossary استفاده می‌کردم.

دانلود دیکشنری آریان پور با فرمت mdd

دانلود دیکشنری Advanced Persian-English Dictionary با فرمت mdd (هر چند به اندازه آریان پور دقیق نیست ولی واژه های بیشتری داره)

خیلی ممنون از توجه شما

پاسخ:
سلام
پشتیبانی از تبدیل به xdxf وجود نداره. (و کلا تبدیل html به xdxf خیلی سخته)
پیشنهاد می‌کنم به فرمت StarDict تبدیل کنید و در نرم‌افزار GoldenDict استفاده کنید.
توی ویندوز و مک هم می‌تونید از pyglossary استفاده کنید.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">