وبلاگ سعید رسولی

بخور، بخواب، کد بزن

بخور، بخواب، کد بزن

گنو/لینوکس، پایتون، زندگی

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

StarCalendar 2.3.4

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

تغییرات نسبت به نسخهٔ 2.3.3

اضافه شدن اسکریپت install-ubuntu برای کاربران اوبونتو

رفع چند باگ در اسکریپت‌های نصب، خط زمان و پلاگین اوقات شرعی

 

نکات انتشار و لینک‌های دانلود

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۹
سعید رسولی

نظرات  (۱۶)

سلام. ممنون.
چطور اصفهان را بجای شهر تهران انتخاب کنیم؟
پاسخ:
ترجیحات -> افزونه‌ها -> اوقات شرعی -> دکمهٔ تنظیم افزونه -> مکان -> تایپ نام شهر -> انتخاب شهر از داخل لیست -> تائید -> تائید -> تائید
سلام. با تشکر از برنامه خوبتان. یک مشکل نسبتا مهمی (برای خودم البته) که با نسخه های اخیر پیدا کردم آنکه در برنامه ها عرف است که با کلیک بر روی آیکون برنامه در ناحیه system tray یا notification are یا ... پنجره اصلی نمایش داده می شود و با کلیک بعدی پنهان می شود. اما در برنامه شما با کلیک منوی اصلی نمایان میشود که باید با مصیبت گزینه پنجره اصلی را پیدا کرده و بعد از نمایش نیز فقط با دکمه Esc پنهان می گردد! می دانم دلیلی برای اتخاذ این شیوه داشته اید اما خب به مزاق ما جور در نیامد :)
پاسخ:
سلام
اگه توی هر توزیعی غیر از اوبونتو، این برنامه رو تست کنید دقیقاً به همون صورت هست که میگید. چون توزیع‌های دیگه بر اساس Tray Icon هستن. با کلیک (یعنی چپ‌کلیک) پنجرهٔ اصلی باز و بسته میشه. با راست‌کلیک هم منو باز میشه.
ولی اوبونتو از Tray Icon پشتیبانی نمی‌کنه و مجبور شدم از App  استفاده کنم، توی Indicator هم هیچ تفاوتی بین چپ‌کلیک و راست‌کلیک نمی‌ذاره، هر دو یک سیگنال فرستاده میشه. پس یا باید بی‌خیال menu بشیم و فقط پنجره رو باز کنه و ببنده، یا اینکه فقط منو رو باز کنه (و برای باز کردن پنجره، یه گزینه از منو استفاده بشه). اگه به برنامه‌های دیگه که Indicator دارن نگاه کنید می‌بینید که راه دوم استاندارد هست، چون menu گزینه‌های مختلفی در اختیار کاربر می‌ذاره. ضمن اینکه Tooltip هم نداره (وقتی موس رو روی آیکون ببرید چیزی نشون داده نمیشه)، پس روز هفته و تاریخ رو هم مجبوریم توی همون منو داشته باشیم تا کاربر مجبور نشه برای فهمیدن تاریخ امروز، پنجرهٔ اصلی رو باز کنه.
همونطور که گفتید برای همهٔ اینها دلیل هست، بد نیست با برنامه‌های دیگه توی اوبونتو که Indicator دارن (مخصوصاً برنامه‌های پیش‌فرض) مقایسه کنید.
دو سه سال پیش میشد یه جوری Tray Icon رو توی یونیتی فعال کرد، ولی الآن دیگه نمیشه. اون چیزی هم که با کلیک روی indicator مثلاً تقویم اوبونتو باز میشه یه popup window هست (نه پنجرهٔ معمولی) که با جاوااسکریپت هم نوشته شده، با پایتون نمیشه همچین کاری کرد. چه برسه به اینکه کل پنجرهٔ استارکل رو ببرم توی اون popup
واقعیت‌ش من هم خودم از این رفتار Indicator اوبونتو زیاد خوشم نمیاد، ولی این استاندارد اوبونتو هست. اگه از این رفتار خوشتون نمیاد یعنی احتمالاً (مثل من) از اوبونتو خوشتون نمیاد.

(در ضمن منوی اصلی، منوی indicator و منوی tray، سه تا چیز مختلف هستن)
متشکرم بابت توضیحات خوبتون.
پاسخ:
خواهش می‌کنم دوست عزیز
سلام.
متشکرم. اما ظاهراً در سورس‌فورج آپلود نکردی ها...
پاسخ:
سلام افشین جان
چرا، اونجا هم گذاشته بودم
http://sourceforge.net/projects/starcal/files/starcal2/2.3/starcal-2.3.4.tar.gz/download
گرچه یواش‌یواش می‌خوام سورس‌فورج رو تعطیل کنم. بخاطر همین لینک ندادم
خوبی سورس‌فورج این است که وقتی نسخهٔ جدیدی را آپلود می‌کنی اگر کاربر، مشترک خبرنامهٔ آن پروژه شده باشد از طریق ایمیل از انتشار نسخهٔ جدید باخبر می‌شود و این ویژگی مفیدی است که متأسفانه گیت‌هاب ندارد!
پاسخ:
گیت‌هاب هم داره:
https://github.com/ilius/starcal/releases.atom
مرسی آقا سعید دست گلت درد نکنه
آقا سعید من تازه کارم تو اوبوتنو چطوری میشه این ورژن رو نصب کرد آخه ورژن قبلی نصب هس!!!!!!!
پاسخ:
cd starcal
sudo ./install-ubuntu
اگه ورژن قبلی هم نصب باشه، خودش آپگرید می‌کنه.
ببخشید. خطا بخاطر چیه؟
XX@XXX:/media/starcal-2.3.4$ sudo bash ./install-ubuntu
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
python-appindicator is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
./install-ubuntu: line 3: ./install-debian: Permission denied

پاسخ:
این دستور رو بزنید
chmod a+x install-debian
و بعد دوباره همون دستور نصب رو بزنید
فقط میشه بپرسم برنامه رو از کجا و چطوری دانلود کردید؟
dorod bar shomaaaa
bebakhshid chera to ubuntu 14.10 nasb nemisheeeee
har kari mikonam nemishe to 1404 nasb kardam
inam errresh ./install-debian: line 26: /home/pezhiiii/Desktop/starcal-2.3.4/scripts/assert_python2: Permission denied
./install-debian: line 27: /home/pezhiiii/Desktop/starcal-2.3.4/scal2/get_version.py: Permission denied
./install-debian: line 34: /home/pezhiiii/Desktop/starcal-2.3.4/install: Permission denied
dpkg-deb: error: parsing file '/tmp/starcal2-install-deb/DEBIAN/control' near line 2 package 'starcal2':
 error in 'Version' field string '': version string is empty
پاسخ:
لطفاً فارسی بنویسید
چطوری برنامه رو دانلود کردید؟
(پسوند فایل چی بود و جایی که ازش دانلود کردید رو بگید)
salam agha saeed
to ubuntu 14.10 hame kararo kardam sare akhar mige error file dar (var ) va (usr)
to in directory ha file haye nasbi install nemishe  
سلام آقا سعید خسته نباشید
ببخشید ورژن 2.3.4تو اوبونتو 14.10 نصب نمیشه و در حین نصب دوتا فایل در دایرکتوری usr , var قرار نمیگیره و کنسل میشه
میشه لطف کنید ببینید مشکلش چیه
دستت طلا با این برنامه واقعا مهشره
سلام آقا سعید اینو دانلود کردم http://bayanbox.ir/id/6450417185248957907?download و extract و بعد cd و chmod و install
وای آقا سعید شدیدا به مشکل خوردم هر کاری کردم تو ۱۴.۱۰ نصب نشد عین همون کار رو تو اوبونتو ۱۴.۰۴ کردم نصب مییشه فقط یه مشکل داره و اینه که دیگه مناسبت روز هارو تیپ نمیکنه هر چی  پلاگینو فعال و غیر فعال میکنم درست نمیشه آخه اولین بار که نصبش کردم خوب نصب شد بدون هیچ مشکلی ولی الان نمیدونم چه کنم
مثلا ۱۱ و۱۲ و ۱۳ این ماه تعطیل هس ولی مناسبتش جلوش نیس
پاسخ:
افزونهٔ «تعطیلات رسمی ایران» رو فعال کنید درست میشه (اگه توی لیست نیست، دکمهٔ + رو بزنید)

برای نصب توی اوبونتو از اسکریپت install-ubuntu استفاده کنید
sudo bash ./install-ubuntu
اگه بازم مشکلی بود متن کامل خروجی / ارورش رو پیست کنید
سلام آقا سعید مرسی از پاسخ دادنت
آقا در هنگام نصب هیچ گونه اروری نداد
 عکس گرفتم اینم لینک
http://upload7.ir/viewer.php?file=35163039948405470929.png
http://upload7.ir/viewer.php?file=71412326603561557662.png
کاری رو که گفتن کردم ولی خوب نشد
پاسخ:
من فکر کردم تعطیل رو غیرتعطیل نشون میده
اگه می‌خواید توضیح مناسبت‌ها نشون داده بشه، پلاگین‌هاش رو فعال کنید. یکیش توی لیست هست (مناسبت‌های هجری شمسی) و غیرفعاله. دو تای دیگه رو هم (میلادی و قمری) از توی لیست حذف کردید اگه دکمهٔ + رو بزنید اضافه میشه.

در مورد اون مشکل نصب هم لطفاً دستوری که می‌زنید و خروجی‌ش رو کامل پیست بکنید (بالاخره یه چیزی چاپ می‌کنه دیگه!!)

سلام آقا سعید ممنونم از پاسختون
نه منظورم این بود
پایین منو اصلی مثلا نوشته یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه تعطیل(با رنگ زرد) ولی ننوشته که عاشورای حسینی هس
در حالی من سری قبل نصب کردم نمایش میداد بی مشکل از سر کنجکاوی اوبونتو 14.10 نصب کردم که نصب نشد برنامه دوباره 14.04 نصب کردم دیگه هر چی نصب میکنم مثل قبل نمیشه و نمایش نمیده در حالی که تو دایرکتوری برای نصب برنامه مراجع میکنم فایل با پسوند پایتون هس(iran-hiji.db) که نوسشتهایی که مرتبط به این ایام تاسوعا و عاشورا و دیگر تعطیل ها توش نوشته شده ولی تو برنامه نمایش داده نمیشه
لطفا این لینک رو ببینید جواب سوالات و مدرک حرفام
http://upload7.ir/imgs/2014-11/08484596727165330027.png
پاسخ:
توی کامنت قبلی جوابتون رو دادم
یکم دقت کنید
۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۹:۳۳ سعید رسولی
آقا پژمان لطفاً نسخهٔ 2.4.0 رو هم امتحان کنید و اگه مشکلی بود توی کامنت‌های همون پست بنویسید
http://saeedgnu.blog.ir/post/39
سلام و تشکر فراوان از زحمت بسیار مفید شما
در توزیع لینوکس اوبونتو استودیو (ubuntustudio)وقتی نصب می گردد در نوار ابزار فونت بسیار بزرگی دارد که از صفحه بیرون می زند.
در ترجیحات هم با فونتها و اندازه ها کار کردیم درست نشد.
البته نا گفته نماند در یک کامپیوتر با همان سیستم عامل (ubuntustudio) خوب بود. چه بسا برنامه ای باید در کنارش نصب گردد تا درست شود.
راهنمایی بفرمایید
بازهم تشکر
پاسخ:
سلام
فونت App Indicator یا Tray Icon تابع فونت کل سیستم است
البته شدیداً توصیه می‌کنم نسخهٔ 3.0.2 و یا بهتر از آن، آخرین کد پایدار را از اینجا دانلود و نصب کنید

اگر مشکل برطرف نشد اسکرین‌شات بگذارید

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">