وبلاگ سعید رسولی

بخور، بخواب، کد بزن

بخور، بخواب، کد بزن

گنو/لینوکس، پایتون، زندگی

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

StarCalendar 3.0.3

شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۳ ب.ظ

استارکلندر 3.0.3 منتشر شد


Github Release

Source Code

starcal3_3.0.3-1_all.deb

starcal3-3.0.3-1.noarch-openSUSE.rpm


تغییرات نسبت به نسخهٔ 3.0.2


- رفع ناسازگاری با ورژن‌های جدید PyGI

- رفع باگ جزئی در مدیریت رویدادها

- رفع یک باگ در رندر کردن متن‌ها که سایز فونت اشتباه می‌شد

- رفع ناسازگاری با سیستم‌هایی که UTF-8 در آن‌ها پیش‌فرض نیست

- اضافه کردن پکیج gir1.2-gtk-3.0 به پیش‌نیازها در نصاب دبیان (برای نصب اتوماتیک و جلوگیری از سردرگمی کاربر)

- آپدیت توضیحات پکیج در نصاب‌های دبیان، سوزه و فدورا


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۹
سعید رسولی

نظرات  (۶)

سلام
این ارور رو دوست دیگری نیز مطرح کرده
python3: can't open file '/usr/share/starcal3/scal3/ui_gtk/starcal.py': [Errno 13] Permission denied
چک کردم دسترسی ۷۵۵ هستش به ۷۷۷ تغییر دادم نشد
ادیت کردم #!/usr/bin/env python3 رو به #!/usr/bin/env python تغییر دادم نشد
echo $PATH
/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/usr/games:/usr/local/games
هست
کلا پاک کردم پوشه.starcal3 در  home هم که کانفیگ ها رو داره پاک و دوباره نصب کردم نشد
پاسخ:
۷۵۵ یعنی همه دسترسی خوندن دارن
سیستم‌عامل چی هست و چطور نصب کردید؟

یک بار حذف کنید دوباره نصب کنید و تست کنید
سپاس‌گذارم
ابونتو ۱۴.۰۴ دقیقا ۷۵۵ دسترسی داره ولی خطا Permission denied میداد
از گیت هاب دانلود کردم با این نام starcal-3.0.3.zip
بعد پاک کردم و یک لینک دیگه پیدا کردم فرمت tar با این نام ilius-starcal-3.0.3-0-gee40358.tar.gz
سیستم رو لاگ آوت کردم و دوباره لاگین و این دفعه فرمت tar رو اکسترکت و نصب کردم مشکل حل شد.
سلام
خوشحالم از این که دوستان عزیزی مثل شما رو میبینیم که در زمینه open source و لینوکس اینقدر قشنگ فعالیت میکنند.

یه خرده مقاله محور تر باشی تو ترویج این فرهنگ بهتر هم میشه

براتون آرزوی موفقیت میکنم پاینده و سربلند باشی
سلام
من هم مشکل دارم:
starcal3
python3: can't open file '/usr/share/starcal3/scal3/ui_gtk/starcal.py': [Errno 13] Permission denied

sudo ls -l /usr/share/starcal3/scal3/ui_gtk/starcal.py
-rwxr-xr-x 1 root root


ubuntu 16.04
آقا جان! مجوز خواندن در پوشه‌های بالاسری وجود ندارد!!!
پاسخ:
بله این مورد موقع دانلود فایل zip پیش میاد چون zip پرمیشن‌ها رو از بین می‌بره
برای رفع مشکل موقتا این دستور رو بزنید
sudo find /usr/share/starcal3/ -type d -exec chmod 755 {} +

در ورژن 3.0.4 برطرف میشه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">