وبلاگ سعید رسولی

بخور، بخواب، کد بزن

بخور، بخواب، کد بزن

گنو/لینوکس، پایتون، زندگی

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

StarCalendar 2.4.1

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴ ب.ظ

استارکلندر 2.4.1 منتشر شد

starcal2_2.4.1-1_all.deb

starcal2-2.4.1-1.noarch-openSUSE.rpm

Github Release


در این نسخه چند باگ برطرف شد از جمله:

ارور در کد منطقهٔ زمانی که در شرایط خاصی پیش میومد

عدم ذخیره کردن تنظیمات پنجرهٔ «شخصی‌سازی» که در شرایط خیلی خاصی پیش میومد و فقط توسط یک کاربر گزارش شده بود

توی پکیج دبیان/اوبونتو، مقدار Installed Size اشتباه بود (هزار برابر نشون میداد)

توی اسکریپت install-suse هم اروری مربوط به فایل desktop داده میشه که رفع شد

و یکی دو باگ جزئی دیگه که شاید کسی متوجهش نشده باشه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۶
سعید رسولی

نظرات  (۹)

سلام
ای کاش می‌شد PPA می‌ساختی. خیلی وارد نیستم ولی فکر می‌کنم برای کاربرهای تازه کاری مثل من نصب و آپدیت به این روش راحت‌تر باشه.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
ولی من packager نیستم و وقت و حوصلهٔ این کار رو ندارم
و کسی هم برای این کار داوطلب نشده، با اینکه حتی اسکریپت برای ساخت پکیج دبیان نوشتم
متاسفانه باز هم نمی‌تواند صوت اذان را پخش کند. برای اینکار حتما باید پنجره‌ی برنامه باز بماند!!!
این مشکل در ورژن قبلی هم بود. به همین دلیل هم در ubuntu و هم در arch همچنان از نسخه‌ی 2.3.4 استفاده می‌کنم.
پاسخ:
ممنون دوست عزیز و شرمنده بابت تاخیر
سعی می‌کنم در ورژن بعدی این مشکل رو برطرف کنم
راستی! کمتر بخور، کمتر بخواب، بیشتر کد بزن!
ولی دمت گرم که لا‌اقل به فکر هستی. متاسفم برای جامعه‌ی دانشگاهی کامپیوتر که راه بی سرانجام استفاده از نرم‌افزارهای غیر آزاد رو در پیش گرفتند و مسحور زرق و برق نرم‌افزارهای تجاری شدند.
پاسخ:
ممنون
ولی فکر کنم خیلی شعاری شد :D
آیا برات امکان داره یه ساعت آنالوگ با استفاده از app indicator بنویسی؟ چیزهایی که دیدم بیشتر برای نمایش ساعت در دسکتاپ بود، یه چیزی که تو پانل بالا باشه و بشه راحت‌تر ساعت رو دید.
پاسخ:
امکانش هست ولی استاندارد نیست
ضمن اینکه اگه باشه، دیگه شمارهٔ روز رو نمیشه دید، چون آیکون indicator باید مربعی باشه.
ولی بهش فکر می‌کنم
با سلام
من برنامه رو نصب کردم بعد حذف کردم این پیام رو میده
dpkg: warning: while removing starcal2, directory '/usr/share/starcal2/scal2/mywidgets' not empty so not removed
dpkg: warning: while removing starcal2, directory '/usr/share/starcal2/scal2/cal_types' not empty so not removed
dpkg: warning: while removing starcal2, directory '/usr/share/starcal2/scal2/ui_gtk/mywidgets/multi_spin' not empty so not removed
dpkg: warning: while removing starcal2, directory '/usr/share/starcal2/scal2/lib' not empty so not removed
dpkg: warning: while removing starcal2, directory '/usr/share/starcal2/natz' not empty so not removed
دوباره نصب می کنم برنامه نمایش داده نمیشه ولی در system monitor و processes هست لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
پاسخ:
پکیج رو حذف کنید بعدش این دستور رو بزنید
sudo rm -R /usr/share/starcal2
و بعد دوباره نصب کنید
اگه اجرا نشده، دستور starcal2 رو توی ترمینال بزنید و خروجی‌ش رو بذارید
۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۹ علیرضا امیرصمیمی
ممنون برای این برنامه خوب
موفق باشی
امیدوارم زودتر یه مخزن براش بسازی
پاسخ:
خواهش می‌کنم
منم امیدوارم زودتر یه packager پیدا بشه که مخزن بسازه :D
سلام و عرض خسته نباشی
آقا سعید یه شکلی من دارم تو یک سالی که از برنامت استفاده کردم تو اوبوتنو
و اون مشکل اینه که ولادت امام حسن مجتبی دیروز بود ولی تو تقویم زده امروز
و دقیقا زمانو تاریخم بروز و آپدیت هس ولی ایام هارو یه با یه روز تاخیر نمایش میده
پاسخ:
سلام
مطمئنی از ورژن 2.4.1 داری استفاده می‌کنی؟
لطفاً این دستور رو بزن
rm ~/.starcal2/hijri-monthes.json
و برنامه رو ری‌استارت کن و تست کن
۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۸ سعید رسولی
سلام
اتفاقی وبلاگ شما رو دیدم.
جالبه نام و نام خانوادگی من و شما شبیه هم هست.
جالتر اینه که منم شغلم برنامه نویسی هست و با #C و Java کار میکنم.
میخام با پایتون هم کار کنم، بنظرتون از کجا باید شروع کنم؟ منابع خاصی مدنظرتون هست که بتونم استفاده کنم؟

موفق باشید.

پاسخ:
سلام
از آشنایی باهاتون خوشحالم
پایتون راحته، منابع زیادی هست
بسته به اینکه انگلیسی بخوای یا فارسی
ولی من چون سالها پیش شروع کردم، کتاب‌ها یا tutorial هایی که توی ذهنم هست مال قدیمه
این یدونه معروفشه
http://diveintopython.com
ولی از یه جایی به بعد فقط با هلپ خودش و مستندات رسمی کارت پیش میره
با سلام

ضمن تشکر از جمابعالی، خدمتتان عارضم که نسخه فعلی تقویم کاراتون در نسخه های kubuntu 15.04 , 10 اجرا نمیشه
پاسخ:
سلام
لطفاً این دستور رو بزنید
sudo apt-get install python-appindicator
و دوباره امتحان کنید
ضمنا ورژن 2.4.2 هم اومد
http://saeedgnu.blog.ir/post/47

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">