وبلاگ سعید رسولی

بخور، بخواب، کد بزن

بخور، بخواب، کد بزن

گنو/لینوکس، پایتون، زندگی

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

انتشار StarCalendar 2.1.0

جمعه, ۲۲ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۸ ق.ظ

روش دانلود و نصب دقیقاً مثل ورژن‌های 1.9 به بعد هست


https://sourceforge.net/projects/starcal/files/starcal2/2.1

https://github.com/ilius/starcal2


مهم‌ترین تغییرات ار ورژن 2.0.3


پنجرهٔ جستجوی رویدادها که از طریق پنجرهٔ مدیریت رویدادها -> منوی فایل، قابل دسترسی هست


تغییر ساختار نوع تقویم‌ها که در پنجرهٔ ترجیحات، تب عمومی بود. در این شکل جدید، فقط نوع تقویم‌های فعال و غیرفعال و ترتیبشون رو تنظیم می‌کنید. برای تغییر رنگ و فونت و مکان شمارهٔ روزها در تقویم ماه (که قبلاً در این قسمت بود)، باید به پنجرهٔ ترجیحات برید و روی ردیف «تقویم ماه» کلیک کنید... برای واضح‌تر شدن قضیه، یک اسکرین‌شات می‌گذارم



در کشور افغانستان هم از تقویم جلالی استفاده میشه، ولی برای نامگذاری ماه‌ها بجای «فروردین، اردیبهشت، خرداد ...» از اسامی صورت‌های فلکی «حمل، ثور، جوزا...» استفاده می‌کنن، که تحت عنوان نامهای «دری» در برنامه شناخته میشه.

در زبان پشتوی افانستان و کردی هم از نام‌های دیگه‌ای استفاده میشه.

در این نسخه، شما می‌تونید تنظیم کنید که از کدوم روش برای نامگذاری ماه‌های جلالی استفاده بشه.

باید به پنجرهٔ ترجیحات -> پیشرفته -> نام ماه‌های جلالی مراجعه کنید


برای اطلاعات بیشتر هم به ویکی‌پدیا مراجعه کنید




افزودن پشتیبانی از تقویم اتیوپیایی


اضافه شدن گزینه‌های بیشتر به پنجرهٔ شخصی‌سازی


بهینه‌سازی در رویدادها از جمله تغییرات الگوریتمی و ساختاری


و طبق معمول رفع تعدادی باگ، بهینه‌سازی و تمیزکاری در قسمت‌های مختلف



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۲
سعید رسولی

نظرات  (۵)

نسخهٔ 2.1.1 هم منتشر شد
با چند رفع اشکال
به علاوهٔ پشتیبانی از میانبرهای تقویم گوگل:
k or p (like Page Up) ==> Previous Week/Month
j or n (like Page Down) ==> Next Week/Month
t (like Home and Space) ==> Today
سلام
دست شما درد نکنه. یک سوال داشتم که توی انجمن اوبونتو ubunti.ir هم پرسیدم. چرا این تقویم توی مخازن نیست؟ اگر جایی صحبت شده لطفا لینک بدین که برم ببینم ماجرا چیه. اگر کاری می‌شه انجام بدیم واسه اینکار لطفا بگید.
پاسخ:
اگه کسی مسئولیت maintainer بودن پکیج اوبونتو/دبیان رو قبول کنه و به مخازن هم اضافه کنه خوشحال میشم. ولی متأسفانه خودم وقتش رو ندارم
سلام.
ممنون ار بابت کار قشنگتون.
من نسخه ۲.۰.۲ رو نصب کردم ولی مپقع تنظیم کردنش یه تیکی رو زدم و بعد از اون دیگه ظاهر نمیشه. وقتی هم که از dash اجراش می کنم یه چیز مات واسه یه لحظه میاد و میره.
سعی کردم از ubunti software center حذفش کنم تا دوباره نصبش کنم ولی اونجا هم نیست.
میشه روش حذف کاملشو توضیح بدین؟ می خوام دوبازه نصبش کنم نمی خوام از نصب قبلی اثری بمونه

ممنونم
سلام.
ممنون ار بابت کار قشنگتون.
من نسخه ۲.۰.۲ رو نصب کردم ولی مپقع تنظیم کردنش یه تیکی رو زدم و بعد از اون دیگه ظاهر نمیشه. وقتی هم که از dash اجراش می کنم یه چیز مات واسه یه لحظه میاد و میره.
سعی کردم از ubunti software center حذفش کنم تا دوباره نصبش کنم ولی اونجا هم نیست.
میشه روش حذف کاملشو توضیح بدین؟ می خوام دوبازه نصبش کنم نمی خوام از نصب قبلی اثری بمونه

ممنونم
پاسخ:
rm -R ~/.starcal2
سلام و با تشکر از برنامه خوبتون میخواستم اطلاع بدم اپلت پلاسما نرم افزارتون روی سیستم من که mint 14 kde 4.9 هست کار نمیکنه خروجی دستور plasmoidviewer starcal2
به صورت زیر هست:
File "/usr/share/kde4/apps/plasma_scriptengine_python/pyappletscript.py", line 59, in init
    self.module = __import__(self.pluginName+'.'+relpath)
  File "/usr/share/kde4/apps/plasma_scriptengine_python/plasma_importer.py", line 113, in load_module
    exec code in mod.__dict__
  File "/home/leet/.kde/share/apps/plasma/plasmoids/starcal2/contents/code/main.py", line 37, in <module>
    from scal2.ui_qt.starcal2 import * ## before import tr as _
  File "/usr/share/starcal2/scal2/ui_qt/starcal2.py", line 34, in <module>
    from scal2.utils import myRaise, restart
ImportError: cannot import name restart

پاسخ:
بله فعلاً رابط Qt کلاً کار نمی‌کنه (و ناقص هست) و پلاسما هم با کیوت هست

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">