وبلاگ سعید رسولی

بخور، بخواب، کد بزن

بخور، بخواب، کد بزن

گنو/لینوکس، پایتون، زندگی

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سلام

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ق.ظ

در چند ماه گذشته «سلام دنیا» یکی از نام‌های پیشنهادی من بعنوان نام جدید نشریهٔ نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز انتخاب شد و البته من با یکی دو ما تاخیر فهمیدم


و همینطور در چند ماه گذشته با خوانندهٔ مشهور «دکتر سامی یوسف» (که زادهٔ ایران هست) آشنا شدم، که یکی از آهنگ‌های زیباش هم «سلام علیکم» هست

من متن این آهنگ رو که به انگلیسی و عربی هست، به فارسی ترجمه کردم

در این پست ترجمهٔ فارسی خودم و متن اصلی آهنگ رو می‌ذارم

_________________________


سلام


من روزی را آرزو می‌کنم

که دیگر بدبختی نباشد


دیگر گرسنگی نباشد

نیازی به پناهگاه نباشد

آیا آنقدر نیست که بتوان تقسیم کرد

یا اینکه ما واقعاً اهمیت نمی‌دهیم؟


ما یکی دو روزی اینجا هستیم


بگذار من راه و روشم را نشان دهم

سلام بر شما، سلام بر شما، سلام بر شما

من برای روزی دعا می‌کنم

که عدالت و اتحاد باشد


که ما تفاوت‌هایمان را کنار بگذاریم

چون جنگیدن معنایی ندارد

فقط کمی ایمان

تا اینجا را یک جای بهتر کنیم


ما یکی دو روزی اینجا هستیم


بگذار من راه و روشم را نشان دهم

سلام بر شما، سلام بر شما، سلام بر شما

سلام بر شما، ای اهل سلام، سلام بر شما

سلام بر شما، ای آقای بخشندگان، سلام بر شما

بگذار من راه و روشم را نشان دهم


سلام بر شما، بر شما، بر شما


ترجمه: سعید رسولی


_________________________



Salaam


I dream for a day

When there’ll be

No more misery


When there’s no more hunger

No need for shelter

Isn’t there enough to share

Or is that we just don’t care?


We’re here for a day or two…


Let me show my way…

Salaamu alaik, Salaamu alaik, Salaamu alaikum

I pray for a day

When there’ll be

Justice and unity


Where we put aside our differences

Fighting makes no sense

Just a little faith

To make it a better place


We’re here for a day or two…


Let me show my way…

Salaamu alaik, Salaamu alaik, Salaamu alaikum

Salaamu alaikum Ya ahlas-salaam, Salamu alaikum

Salaamu alaikum Sayyid al-Kiram, Salaamu alaikum

Let me show my way…


Salaamu alaikum, alaikum, alaikum

Submitted by pharmacy_f on Mon, 12/11/2012 - 22:22


Copyright:

Writer(s): Sami Yusuf

Copyright: Resonance Music Fze

Lyrics powered by www.musiXmatch.com


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۰
سعید رسولی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">